Budowa DJ gramofonu
1. Wlacznik sieciowy [wlacznik pradu]
Gdy wcisniety [i w wypadku tego gramofonu swieci na niebiesko] wtedy zasilanie jest doprowadzane do ukladow gramofonu. Mowiac prost - gramofon jest wlaczony. Moze sluzyc tez za ciekawy efekt. Podczas pracy gramofona, gdy talerz sie kreci i tym przyciskiem wylaczysz zasilanie, talerz gramofonu bedzie sie dalej krecil, az pod wplywem wlasnego oporu zwolni. Przy ciezkich talerzach trwa to dobra chwile.
2. Przyciski Start/Stop
Te przyciski wlaczaja silnik gramofonu, ktory zaczyna obracac talerzem. Oba przyciski maja ta sama funkcje. Gdy talerz sie kreci, a nicisniesz STOP, zostanie wlaczony hamulec i talerz sie od razu zatrzyma.
3. Talerz [Platter]
Talerz to po prostu miejsce, na ktore kladziesz plyte. W przypadku tego modelu jest bezposrednio polaczony z silnikiem.
UWAGA: Pamietaj, ze plyty nigdy nie kladziemy bezposrednio na powierchnie talerza, lecz na slipmate, w przeciwnym wypadku plyta niemal od razu ulegla by zniszczeniu.
4. Przycisk Reverse [Wstecz]
Gdy nacisniemy ten przycisk, silnik gramofonu prawie natychmiast zacznie sie krecic w przeciwna strone.
5. Kontrola czasu startu silnika
Dzieki niej mozemy ustawic czas po jakim silnik bedzie sie krecil w pelnych obrotach od nacisniecia klawisza START
6. Kontrola czasu hamowania silnika
Dzieki niej mozemy ustawic czas po jakim silnik zatrzyma sie z pelnych obrotow od nacisniecia klawisza STOP
7. Lampka stroboskopowa i swiatelko punktowe
Swiatelko punktowe skierowane jest zawsze w strone ramienia, w ten sposob, ze widzisz sciezki pod igla i na calym zasiegu ramienia. Lampka stroboskopowa rzuca swiatlo na boczna krawedz talerza. Jesli masz pitch ustawiony na 0%, paski [ew. kropki] beda stac w miejscu.
8. Przyciski obrotow [33 i 45 RPM]
Naciskajac jeden z tych guzikow ustawiasz predkosc orbotow gramofonu. W wypadku tego gramofonu 33 obroty na minute, 45 obrotow na minute, a naciskajac oba naraz 72 obroty na minute.
9. Key lock
Rozni producenci roznie nazywaja te funkcje. Po nacisnieciu tego przycisku, wysokosc dzwieku nie bedzie sie zmieniac z tempem utworu zmienianym przez pitch
10. Quartz Lock
Jesli wlaczony, utrzymuje pitch na 0%
11. Suwak Pitch
Sluzy do zmiany predkosci [tempa] odtwarzanego utworu. W srodkowej pozycji plyty bedzie sie odtwarzala w takiej predkosci w jakiej byla nagrana.
Czesci ramienia:
12. Przeciwwaga i pierscień skali
Przeciwwaga sluzy do utrzymania balansu systemu, tak aby nacisk na igle byl dokladnie taki, jaki podaje sie w instrukcji. Dzieki temu uzyskamy najlepsza jakosc dzwieku.
13. Pierscień wysokosci ramienia.
Obracajac tym pierscieniem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegarapodniesiemy ramie do 6mm wyzej. Nie mozna poruszac tym pierscieniem dopoki wajcha blokady wysokosci [14] nie bedzie zablokowana.
14. Wajcha blokady wysokosci
Przemieszczajac ta wajche do przodu i do tylu spowodujemy blokade pierscienia wysokosci systemu [13]
15. Pokretlo antiskate
To pokretlo sluzy do niwelowania sil od srodkowej i dosrodkowej talerza na ramie.
16. Blokada ramienia
Sluzy do zablokowania wymiennego ramienia [w tym wypadku S i proste] w calym systemie ramienia.
17. Zatrzask ramienia
Odladajac ramie na stopke gdy nie uzywamy gramofonu, mozna je zablokowac aby sie nie przemieszczalo. Sluzy do tego zatrzask.
18. Dzwignia opadania ramienia
Gdy ustawimy ramie nad wybranym punktem plyty i przesuniemy ta dzwignie, ramie powolutku opadnie na talerz gramofonu.
19. Pierscień mocowania systemu
Sytem wkladamy do pierscienia i przykrecamy, ot cala logika.
Autor: illy / 2005-11-23
http://www.djshop.pl/artykuly/15/::-Budowa-DJ-gramofonu.html
|